Jak nazwać firmę?

FirmaNazwa firmy to wyjątkowo istotna sprawa. Tym bardziej zaskakuje opieszałość i pośpiech wielu przedsiębiorców w tej materii. Jak ustrzec się problemów i nie popełnić błędów? Przeczytaj i skorzystaj z naszych porad. Nie idź na łatwiznę Najprostsze co możesz zrobić to ponad przeciętnie się zainspirować, albo innymi słowy skopiować nazwę.

Odradzamy zdecydowanie taka daleko idące uproszczenie, bo konsekwencje finansowe będą bolesne i rozłożone w czasie. Przede wszystkim tracić będziesz na nieskutecznym marketingu. Twoja nazwa będzie przecież mylona z inną firmą. Co gorsze będzie to wyjątkowo kłopotliwe, gdy będzie to firma konkurencyjna. Jest to szczególnie bolesne, gdy planujesz założenie strony internetowej, a typowa dla polskiego internetu nazwa.pl będzie zajęta.

Wybór nazwa. com. pl lub - co gorsza - innych bardziej egzotycznych końcówek będzie rodzić liczne problemy. Większość z nas bowiem wpisuje nazwy z domyślnym zakończeniem. pl. Twoja nazwa w innych językach Trudno jest często na starcie przewidzieć tudzież postanowić, że Twoja firma będzie ekspansywnie rozwijać się poza Polską. Nie mniej, jeżeli tylko nie wykluczasz całkowicie takiej sytuacji, sprawdź znaczenie Twojej nazwy w innych językach. Dzięki temu unikniesz sytuacji, gdy Twoja firma wyda się śmieszna za granicą, a w skrajnym okolicznościach jej nazwa będzie obraźliwa.

Dobrym przykładem takiej nietrafionej nazwy jest marka Osram. Myślę, że nie trzeba w tym przypadku drążyć dalej tematu. Ułatwiaj klientom życie W życiu ważna jest prostota, bo świat co raz to bardziej się komplikuje. Za wszelką cenę warto zatem ułatwiać klientom życie i nie komplikować nazwy. Szczególnie kłopotliwa jest sytuacja, gdy pisownia jest inna niż wymowa. W skrajnych przypadkach klient, który o Tobie usłyszał, nie będzie w stanie odnaleźć firmy w sieci. Możesz przyjąć, że jeżeli Twojej nazwy nie da się zapamiętać, powtórzyć i napisać w ciągu kilku sekund, to nie jest ona właściwa. Pewex, Pew-pol i Pew-bud to przeszłość. Przemiany ustrojowe w Polsce spowodowały wysyp firm o śmiesznie dziś brzmiących nazwach.

Utarły się w ten sposób schematy nazw, których nieodłącznymi elementami były końcówki typu -pol i -bud. Te czasy jednak bezpowrotnie minęły i jeżeli masz nawet do nich sentyment, nie podążaj tą drogą. Nazwy tego typu po prostu wyszły z mody. Dziś zdecydowanie bardziej ceniona jest oryginalność niż popadanie w schematy. Nazwa firmy to zdecydowanie nieprzypadkowy element. Warto zainwestować w nią czas i zaangażowanie. Będzie Ci przecież towarzyszyć przez wszystkie kolejne lata działalności, oby jak najlepsze i pełne sukcesów.